fbpx

Find vej til foredragsscenen

Mettes vej til foredragsscenen
”Jeg var 25 år, da bogen om mig selv, Viljepigen – for ung til kræft, udkom. Jeg havde aldrig stået på en foredragsscene før og anede derfor ikke, om det var noget for mig. Men jeg vidste, at bogen egnede sig godt til et foredrag. I et helt år op til udgivelsen holdt jeg øje med, hvilke foredrag der var om kræft, og jeg opdagede, at der ikke var nogen på min alder, der holdt foredrag om at være teenager og have kræft. Der er et marked, tænkte jeg. Jeg kontaktede en række biblioteker, aftenskoler og Kræftens Bekæmpelses lokalafdelinger, og en måned senere havde jeg 20 bookinger. Jeg var helt paf og overvældet. Men så meldte tanken sig: Hvad nu hvis jeg ikke dur på en scene foran så mange mennesker? Jeg besluttede mig for at holde fire foredrag, og hvis jeg ikke syntes, det var noget for mig, ville jeg stoppe og aflyse resten. Men anden gang jeg stod på scenen, vidste jeg, at det var det helt rigtige. Siden er det blevet til mere end 100 foredrag om Viljepigen, bogen 6 stjerner – fra bogdrøm til bestseller og mit arbejde som ghostwriter.”

Den fejl, mange foredragsholdere begår
Når Mette rådgiver forfattere om at forvandle deres bog til et foredrag og sælge det, oplever hun ofte, at mange begår samme fejl. Foredragsoplægget er for uklart. Det er ganske enkelt svært for modtageren at forstå, hvad foredraget handler om, hvem foredragsholderen er, og hvorfor det giver mening at booke netop det foredrag.

Husk at give klar værdi: Hvem er målgruppen? Hvad får målgruppen ud af dit foredrag?

Proceed Booking