Sociale medier

De sociale medier kan forkorte vejen til læserne, og din følgerskare kan blive din stærkeste salgskanal. Det sker dog ikke af sig selv. Du skal forstå at indgå i de samtaler og det fællesskab, der kan føres på nettet mellem dig og dine læsere. Vel at mærke uden at drukne dem i spam og tilbud.

Derfor skal du være på nettet

Du kender det gamle ”mund til mund”-ordsprog. Det gælder også inden for litteraturen. Og med de mange digitale medier er en forfatters ”mund til mund”-reklame ofte at finde på de sociale medier. Her kan du fange dine læsere og nå ud til deres netværk.

”Men er det ikke noget, mit forlag gør?” spørger du måske. Både ja og nej. Tid er en mangelvare på de etablerede forlag, og du kan desværre ikke forlange af et forlag, at de sætter masser af timer af til din markedsføring. Et forlag har ofte en lang række af bøger, der skal ud på markedet, og meget andet at tage sig til. Derfor er der kun et begrænset antal timer til markedsføringen. Det gælder også på de store forlag. Husk, at store forlag har et større antal forfattere, og derfor er markedsføringen ikke proportionel med forlagets størrelse. Derudover er det dig, der er forfatteren. Du er den, der kender dit publikum bedst. Og det er dig, læserne er interesseret i, ikke forlaget.

Er du selvudgiver, er den digitale markedsføring naturligvis endnu vigtigere. Her står du alene med alt pr-arbejdet, og heldigvis kan du gøre en hel del selv.

Vi hjælper dig gerne på de sociale medier

Det kan ofte være skønt, hvis vi bare kan klare alting selv. Men det kan være svært at nå det hele. Måske har du ikke tiden til at fordybe dig i alle grene af din marketing lige nu. Eller også orker du bare ikke at sætte dig ind i samtlige områder, men vil hellere fokusere på et par af dem og så outsource resten.

De sociale mediers force ligger i navnet – de er dialogorienterede, brugerne lytter til hinanden, deltager i en samtale og deler viden og erfaringer med hinanden. Det gælder også for forfattere. Det er også derfor, at de sociale medier hurtigt kan komme til at sluge din tid. Du skal først oprette de forskellige profiler – og gerne korrekt i forhold til SEO, synlighed og algoritmer. Men dernæst er det vigtigt, at du gør dig helt klart, at det kræver engagement og ressourcer. De sociale medier handler om at kommunikere med andre mennesker, og vi anbefaler, at dit fokus ligger på at dele og samle viden, lytte til dit netværk og frem for alt deltage oprigtigt og engageret. Det er ikke nok bare at opdatere dit eget sted – du skal også netværke og kommunikere med andre, række ud og være aktiv uden for dit eget lille adressefelt.

Find dine styrker og kanaler

De sociale medier kan være fabelagtige redskaber i markedsføringen af din bog, og de kan være med til at mangedoble interessen for din bog. Vi hjælper dig med at finde de sociale medier, som er vigtigst for dig. Vi kan desuden også hjælpe dig med at oprette dine kanaler, vedligeholde dem og med at netværke og række ud til interessenter.

PR-pakker

Facebookside, der sælger

Gør din bog en tjeneste, og brug de sociale medier til at vise din bog frem. Vi kan oprette en særlig facebookside til din bog og lægge en strategi sammen med dig, så du bedst udnytter alle mulighederne. Det gælder både billeder og opdateringer, men også hvordan du får andre til at følge din bogs side.

Pris: 2.495 kr.

Bestil pakke
Del dit speciale på LinkedIn

Gør din bog en tjeneste, og brug de sociale medier til at vise din bog frem. Vi kan oprette en særlig LinkedIn-side til din bog og lægge en strategi sammen med dig, så du bedst udnytter alle mulighederne. Det gælder både billeder og opdateringer, men også hvordan du får andre til at følge din bogs side.

Pris: 2.495 kr.

Bestil pakke
Vis det på Instagram

Gør din bog en tjeneste, og brug de sociale medier til at vise din bog frem. Vi kan oprette en særlig Instagram-konto til din bog og lægge en strategi sammen med dig, så du bedst udnytter alle mulighederne. Vi får dig godt i gang med relevante følgere og hashtags og sætter dig ind i de forskellige funktioner på platformen.

Pris: 2.495 kr.

Bestil pakke
Vedligeholdelse af de sociale medier

Som forfatter til bogen vil du altid selv være den førende stemme bag din udgivelse. I dag er det i høj grad forfatteren, der sælger, og ikke kun bogens tema. Derfor anbefaler vi også, at du selv står for din digitale platform. Men har du ikke tiden eller kendskabet, kan vi hjælpe dig – enten i opstartsfasen eller i en længere periode.

Kontakt os for et skræddersyet tilbud.

Bestil pakke
Social media-rådgivning

Vi hjælper dig med at finde de sociale medier, som er vigtigst for dig, og rådgiver dig efter lige præcis dit behov for støtte inden for den digitale verden.

Pris: 1.100 kr.

Bestil pakke
Ræk ud til boganmelderne

Vi udarbejder en færdig liste med 10 danske bogbloggere (private anmeldere), der kunne have interesse i at læse og anmelde din bog. Du får en færdig liste med navn, e-mail og hjemmeside og står selv for at tage kontakt og sende anmeldereksemplarer ud.

Pris: 1.100 kr.

Det siger vores kunder

Skriveværkstedet har hjulpet mig med pr på begge mine bøger. Bøgerne har fået meget pr, hvilket helt sikkert skyldes den fantastiske indsats fra alle Skriveværkstedets dygtige pr-medarbejdere. Jeg kan på det varmeste anbefale at bruge Skriveværkstedet til at hjælpe med pr – de er både dygtige, professionelle og meget, meget søde.

Rikke Østergaard, "Sluk emhætten" & "Tak", Forlaget Linje H

Skriveværkstedet - vi hjælper dig med alt fra ide til færdig bog
2019-02-14T14:32:39+01:00

Rikke Østergaard, "Sluk emhætten" & "Tak", Forlaget Linje H

Skriveværkstedet har hjulpet mig med pr på begge mine bøger. Bøgerne har fået meget pr, hvilket helt sikkert skyldes den fantastiske indsats fra alle Skriveværkstedets dygtige pr-medarbejdere. Jeg kan på det varmeste anbefale at bruge Skriveværkstedet til at hjælpe med pr – de er både dygtige, professionelle og meget, meget søde.
Jeg tog kurset "Bliv synlig i landets boghandlere" for at være klædt på til min kommende bogudgivelse. Katja er en skøn underviser, som ovenikøbet selv har været boghandler og nu selv er forfatter, så hendes erfaring dækker begge sider af oplevelsen med at få din bog ud i boghandlerne. Udover at føre os igennem de mange praktiske ting på en yderst kompetent måde, så er Katja heller ikke bange for at være ærlig omkring de forventning, som du kan sætte dig selv, hvis du giver den gas. Jeg elsker også, at det ikke handlede om, hvor svært det hele er, men en opmuntring til hvad der skal til, hvis du vil give din bog en fair chance hos boghandlerne.

Carina Svendsen, Kend Dine Penge – www.kenddinepenge.dk

Skriveværkstedet - vi hjælper dig med alt fra ide til færdig bog
2020-03-24T21:17:48+01:00

Carina Svendsen, Kend Dine Penge – www.kenddinepenge.dk

Jeg tog kurset "Bliv synlig i landets boghandlere" for at være klædt på til min kommende bogudgivelse. Katja er en skøn underviser, som ovenikøbet selv har været boghandler og nu selv er forfatter, så hendes erfaring dækker begge sider af oplevelsen med at få din bog ud i boghandlerne. Udover at føre os igennem de mange praktiske ting på en yderst kompetent måde, så er Katja heller ikke bange for at være ærlig omkring de forventning, som du kan sætte dig selv, hvis du giver den gas. Jeg elsker også, at det ikke handlede om, hvor svært det hele er, men en opmuntring til hvad der skal til, hvis du vil give din bog en fair chance hos boghandlerne.
I forbindelse med udgivelsen af min bog ”Doven energi” brugte jeg Mette de Fine Licht til pr. Bogen blev omtalt i 30 medier, bl.a. DR, B.T., Berlingske og Femina, og så er den blevet månedens bog i Helse. Jeg smiler stadig.

Thomas Grønnemark, “Doven energi”, LAZY Press

Skriveværkstedet - vi hjælper dig med alt fra ide til færdig bog
2019-02-14T14:37:38+01:00

Thomas Grønnemark, “Doven energi”, LAZY Press

I forbindelse med udgivelsen af min bog ”Doven energi” brugte jeg Mette de Fine Licht til pr. Bogen blev omtalt i 30 medier, bl.a. DR, B.T., Berlingske og Femina, og så er den blevet månedens bog i Helse. Jeg smiler stadig.
Mødet med Mette omkring strategien for pr til min bog gav mig en masse værdifulde input og forståelse for et område, jeg ikke selv ved så meget om til trods for en kommerciel baggrund. Med hendes råd i baghovedet røg jeg for eksempel på Eurowomans side med en klumme. Jeg vil klart anbefale Mette til andre, som har brug for en professionel tilgang til deres pr-arbejde.
Skriveværkstedet - vi hjælper dig med alt fra ide til færdig bog
2019-05-08T11:04:23+02:00
Mødet med Mette omkring strategien for pr til min bog gav mig en masse værdifulde input og forståelse for et område, jeg ikke selv ved så meget om til trods for en kommerciel baggrund. Med hendes råd i baghovedet røg jeg for eksempel på Eurowomans side med en klumme. Jeg vil klart anbefale Mette til andre, som har brug for en professionel tilgang til deres pr-arbejde.
0
0
Skriveværkstedet - vi hjælper dig med alt fra ide til færdig bog